Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 4 maj 2013

Uppe innan tuppen

Av AnnKristin - 4 maj 2013 11:08

Vilken tur att våra älskade hundar väckte oss runt fem imorse, Micke skulle ju köra mjölk och då är det en timme tidigare för honom att kliva upp. Det är ytterst märkligt att de tycks känna på sig och vilken tur annars har Micke sovit över.

Jag låg kvar en stund men eftersom jag lovat mig själv att ta ett nappatag med kyl och frys så var det bara att kliva ur den sköna sängvärmen . Vädret var inte det bästa på morgonkvisten så det kändes inte som slöseri med tid att fixa lite inne.

Jag besökte facebook eftersom det är som ett enda nyhetsmagasin och vips så har vi det nu bekräftat att jag och Thor är släkt, det ska bli spännande att ta del av det stora arbete ända ner till 1600-talet. Det är ju rätt fantastiskt hur vi kan ha valt Hovawart båda två och fastnat i Hoffeträsket totalt .

MH för B-kullen kommer att bli den 9 juli i samband med vårt årliga läger, lägret börjar på torsdagen den 11 juli. Det känns så skönt att allt är grovplanerat . Jag ser verkligen fram emot det.

Sinatra mår kanonbra i sitt nya hem och är anmäld till allmänlydnaskurs på Gagnef-Floda BK, det kommer att bli så spännande.

Assi tänker hålla på sitt löp verkar det som, kan det bero på den underbara vintern att allt senareläggs. Just nu kanske det är bra eftersom om valpningen blir mitt i lägret så känns det väldigt oplanerat även om det är superplanerat.Lite foton från en härlig morgonpromenad. Det vore toppen att börja jobba lite senare på dagarna så man hinner en riktig långprommis på morgonen . Ibland funkar det ibland inte . Det är runt 8 km den vanliga vändan och den är så vacker med Fänforsen och hela älven. Jag önskade att det fanns en bro eller pråm eller något så man kunde ta sig runt.

               

En torsdagskväll på klubben , fotade Tima lite

       

Och ett par klubbkompisar

     

Nu blev det hux flux bråttom , min bästaste webmaster och jag ska kolla lite på nya hemsidan . Har ni någon idé vad som bör vara med så berätta gärna .

Ha en härlig lördag , Kram på er


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards