Anziehend's Hovawart

Alla inlägg den 27 maj 2013

Av AnnKristin - 27 maj 2013 20:50

Jag har varit på läger i helgen och fått massor till mig så nu känns det kul igen att träna hund. Jag har känt att visst har intresset väckts igen att träna hundarna . Jag har ju alltid spårat , dragit, låtit de jobba med huvudet och motionerat mina hundar men att träna fokuserat har legat nere ett bra tag.

Nu känns det som jag är på banan igen, det behövs en igångkickare ibland... Jag var med utan hund som åhörare och det var det bästa beslut jag någonsin tagit. Det finns ju både för och nackdelar med det men klart var ju fördelen att jag kunde sitta i två dagar lyssna , titta på ekipagen som var med och inte behöva tänka på vad jag behöver hjälp med. Nackdelen var att man vill ju pröva och få lite feedback.

Hursom så är Towa Lindh en kanontjej och som jag tycker passar mitt sätt att tänka o träna hund, det ska vara lätt och inte så komplicerat och Towa kunde förklara på ett lätt och inspirerande sätt.

Lägret var på min hemmaklubb och var superbra ordnat , jag tror vi alla trivdes som fisken i vattnet .

Kameran var med så jag fick lite "goa" bilder från mina klubbkompisar och bjuder på dem gör jag gärna. Alla är tillfrågade om fotografering och de vet att de kan hamna på min blogg .

                                                                             

Bobban fick vara med som sällskap iallafall så bad blev det i värmen vid Kvarna.

                       

Fortsatt träning

                 

Nu tar jag kväller , tack alla för en tokmysig helg



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards