Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2020

8 oktober 2005

Av AnnKristin - 8 oktober 2020 21:52

Det är ett tag sen och jag har fått uppleva så många härliga stunder med Hovawart både innan jag fick första kullen Anziehend's och efter. Att jag valde att börja föda upp berodde nog främst på mitt intresse för rasen och att jag ville vara en del av den för att även förvalta den väl. Jag har innan mitt val att bli uppfödare haft rasen i tolv år och kände att jag hade en tik som var väl värd att gå vidare på Gårdvarens II Attraktivt Sinne "Akki" hette hon. Namnet kommer också från Attraktivt som blev Anziehend's , fick det godkänt men även om man har ett kennelnamn så är man inte uppfödare förrän första kullen är född. 

Första kullen bestod av 9 valpar, 3 killar och 6 tjejer. Det var inte så enkelt detta med valpning men det gick bra. Jag ringde en god vän Chicki ,  hon kom och hade en norska med sig så de satt här som ett moraliskt stöd eftersom valparna kom ett par dagar tidigare än planerat. Då mitt planerade stöd inte hade möjlighet att komma på stört. 

Sen flöt allt på tills valparna skulle flytta , då blommade mina moderskänslor ut så det var ingen lek. Jag tänkte mer än en gång aldrig mer ....... Men så blev det självklart inte, nu ser jag fram emot att valparna får sina familjer och familjerna får sin valp. Jag har god kontakt med alla valpköpare och vill att det ska kännas bra för både mig och valpköparna, vi ska förhoppningsvis ha kontakt hela valpens liv   

27 år med Hovawart har gett mig mest positiva minnen så jag hoppas få uppleva många fina stunder i framtiden också, jag kommer att skriva mer om mina tankar runt avel och hur jag tänker överhuvudtaget när det gäller hund. 

Jag vill gärna och önskar att ni som läser skriver nåt så jag vet vilka ni är.

Bjuder på lite foton från igår när vi träffades vid Malingarna spårade och gjorde uppletande. 

Mellan den 13-16 maj kommer vi att ordna en träff för alla Anziehend's , vi räknar självklart alla som har namnet i stamtavlan också.  Vi hjälper varandra med det vi behöver för våra hundar. Kommer att bli supertrevligt. Återkommer med mer info och kostnad. 

Här kommer de utlovade bilderna 

Anziehend's Chic som kommer att paras på nästa löp som vi väntar på och har snart väntat ur. Hon är en aktiv tjänstehund inom försvaret , deltagit i NATOövning , varit med annan förare på eftersök av försvunnen person. Kontrakterad i Västmanland med Carina som varit så gullig och vi får låna in henne. Vi åker till Tyskland om allt går enligt plan och parar med Shadow von der Jagsthöhe som tävlar IPO3 (IGP3) godkänd för avel i Tyskland så en godkänd IHF parning är det . Vi har även ett andrahandsalternativ i Tyskland , vi har också ett alternativ i Sverige så nu håller vi tummarna. Ett gäng bilder från igår på Chic

                     

Fler bilder från igår , så mysigt vi har på våra träffar. 

                             

Jag hoppas även få träffa Anziehend's Dalina snart så jag får ge er lite foton från vår andra tik som ska paras på nästa löp och vi väntar även där.

Oj vad klockan drog iväg , natti .



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards