Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 21 mars 2022

Nu var det måndag igen

Av AnnKristin - 21 mars 2022 19:56

Jag kröp knä igår så jag kände mig lite duven idag, fick ett tokryck och rensade skrivbordet på jobbet så imorgon har jag bara pytte kvar att sortera.  Mitt skrivbord var kanske inte det jag skulle blogga om eftersom det är en i regel dyster historia, finns ingen förutom jag som vet var grejerna finns där.

 


Idag fick vi glada nyheter som presenterades på Hovawartklubbens hemsida och självklart på facebook, Anziehend's Ferlina kom på delad andra plats med två andra med lika poäng . Jag är lite pillemeternoga givetvis och ser att den som lagt in lägger inte i bokstavsordning vilket det ska vara eftersom de har samma poäng. A kommer före både E och H, jag har påtalat denna fadäs och hoppas den blir tillrättad. Det var i NoseWork.

       


Anziehend's Dantek tog hem årets utställningsHovawart, stort Grattis till ägare och uppfödare.

   


Min goda vän Pia blev också omnämnd och hamnade på listan av årets brukshundar med Lintrollets Kurragömma . 


Att jag kröp knä igår var för att jag skulle vad jag trodde smyga mig fram för Chic och Carina men hon tog vind på mig långt tidigare än jag kunde ana eller annars hörde hon en koloss som försökte ta sig fram till ett bättre fotoställe. Hon är duktig att jobba denna hund så nu får ryssen med anhang passa sig. 

Det är alltid roligt att träffa fler som gillar att vara i skogen och umgås med goa vänner,  snart kan vi ta till vardagar också eftersom det är ljust länge.

Anziehend's Flora "Zenya" har också blivit uttagen till utbildningen för tjänstehund, så roligt  

 


Det står inte på nu förrän vi har MH och MT på klubben och vi har en fig som inte är kurant till sociala på MT vilket innebär att jag och den andra kurante får dela på det, jaja det ska väl gå på ett eller annat sätt. Spännande blir det iallafall. 

I morgon är det årsmöte för Dalarnas Kennelklubb som jag suttit i valberedningen för något år nu , det är roligt och inte betungande som i en del andra valberedningar. 


Lite bilder från gårdagen med Chic, Carina och Tomas

             

Igår var Ferlina och Sofia på drag, härliga bilder och de klarade det galant

       

Själva hann vi med lite uppletande igår, för mycket snö för många spår 

               

Nu till något väldigt tråkigt och tragiskt Dante har fått somna in pga cancer , vi sänder många tacksamma tankar till en fin hanhund på både in och utsidan som blev pappa till vår F-kull och våra tankar går till matte Lotte , så sorgligt att mista sin goa kamrat   

 


 
 
Ingen bild

Patricia

26 mars 2022 04:29

De va ingen dålig uppis me massa härliga kort.
:)

AnnKristin

26 mars 2022 08:25

Va roligt att du skrivit , alltid roligt när jag vet vem som läser . Tack snälla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards