Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 31 maj 2022

Första sommardagen och här sitter jag mitt i natten

Av AnnKristin - 31 maj 2022 23:59

Sommar infaller 1 juni för mig oavsett väder och vind, jag lär ju ha något att förhålla mig till. Långkalsonger av i mitten av maj och på i oktober. Sen gammalt ska man svettas in våren och frysa in hösten för att slippa förkylning, jag vet inte om det är rätt eller fel. Finns nog ingen forskning som stödjer vare sig det ena eller andra.

Det händer en hel del på hundfronten nu, vi träffades Marie, Charmig &Fräja, Carina , Chic & Banjo och jag med alla mina och spårade/gjorde uppletande en kväll. Eftersom det är ljust så länge nu så gör det inget om klockan drar iväg .Alltid trevligt att träna med  goa vänner.

Jag fick också en kväll vara med och figga för hundarna som skulle göra sitt årliga test för Försvarsmakten. Det var roligt, på 90-talet var jag hundförare så det var inte så svårt att halka in i rollen igen när jag fick tillfälle till det. 

Provet gick strålande för Carina och Chic som är godkända även för eftersök, de är så himla duktiga.

                         

Vi i mental har haft en långhelg med två MH varav 15 hundar har känd mental status nu, en fick vi sent återbud från så vi hann inte med någon reserv .Två MT med 16 hundar varav 9 blev godkända. 

Anziehend's Ferlina skrapade ihop hela 399 poäng, hon fick gå sist på grund av att hon löpte men det påverkade henne inte. Hon jobbade över 90 sekunder på röret vilket inte är alldeles vanligt   

 


Att arrangera testerna kräver en hel del och jag vägrar ställa in om det inte handlar om liv eller död, hursom så hände det som inte får hända. Först hade våran testledare för MT skadat sig så det blir operation tills dess så blir det lugnt,  vi hade tur och fick tag på Robban som skötte två dagar med bravur. Vi trodde då att problemet var ur världen men det skulle komma mera. En av våra domare/beskrivare insjuknade också och kunde inte komma. Då kom Viktoria och beskrev våra MH hundar . Till MT fick vi först tag i Martti som kunde ta lördagen. Söndagen var fortfarande olöst på tordagen fick tag i en som kunde gå in men det skulle fortsätta denne fick inte lämna regionen för sin läkare . Då var det fredag..... Jösses hjälp , nej att ställa in finns inte på min karta och som en skänk från ovan kom Benita och kunde ta söndagen. Stefan stod pall de två dagarna som planerat . Vi var i hamn och vi fixade arrangemanget, fick så mycket beröm så vi blev blyg . Vi har även en i vår lilla grupp som inte kan delta pga av sjukdom än så den fick sköta kontoret och ta sista hunden som var Ferlina annars så figgade jag och Camilla på MT på MH kom Maria och Ellen eftersom jag var testledare , de var duktiga figgar  . Det känns så bra när de som kommer till oss trivs och blir väl omhändertagna. Vi har kul och inga sura miner   

Nu har vi nog loggat ut och skjutit klart fram till i höst när det blir korthelger 2 MT och 4 MH återstår.

 


Det är inte bara min dotter som köpt hund , jag har också så vi kan träna tillsammans. Det ska bli så roligt med valp igen samtidigt väldigt pirrigt. Det är många valpar nu eller det känns nog bara så  min goa vän Lotta har en Rottisvalp , min dotter kommer att ha valp, jag kommer att ha valp . Maggan i Rättvik kommer att ha valp. Maria väntar på Schäfervalp. Ronja hämtar BC valp . Huj vad det blir ungar   

Nu är klockan över 1 så nu borde jag sova , natti 


                                           




 
 
Ingen bild

Sofie

7 juni 2022 18:15

Så roligt med valp! Och visst blev det en liten Shadow-valp minsann :) Håller tummarna för mkt tips och klokheter på valp- & unghundstema framöver på bloggen nu då.

AnnKristin

7 juni 2022 18:35

Tack snälla

 
Johan

Johan

7 juni 2022 20:29

Vad fina hundar du har.

http://https://netpet.se

AnnKristin

7 juni 2022 20:47

Tack snälla !Så roligt att du också tycker det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards