Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 18 november 2008

SKKs hunddata....

Av AnnKristin - 18 november 2008 11:20

Sicken bra inrättning det är.....Jag önskade bara att fler använde detta shyssta verktyg i jakt på sin ultimata hund. Det gäller inte bara "min" ras utan alla.

Det pratas på klubbarna om "bruksuppfödare" . Jag är nyfiken av min natur så jag är ofta på SKKs hunddata och kollar läget.

Bland annat så tittade jag på en hund av annan ras men som ägaren påpekade för mig att var en riktig brukshund från riktiga "brukslinjer" och från en bruksuppfödare av rasen.  Ok jag önskar ju inget hellre än att få klarhet i vad är en riktig brukshund(?) så jag tittar på uppfödarens resultat och fann att min gamla hoffetik är mer "brukshund" resultatmässigt än de flesta på den kenneln.

Jag påpekar än en gång att det inte är hovawart jag kollat på.

Mina tankar runt detta är att man bör vakta sin tunga och fundera lite, ha lite torrt på fötterna. Ha hjärnan påkopplad innan tungan slinter...*S*

Idag iallafall så har resultatet från Kramfors nått hunddata och Assi har titeln KORAD. Måste ju sätta in en bild på bruden*L*

Ha det bäst i "hundvädret"

 
 
Emelie

Emelie

18 november 2008 21:40

Hejsan! Kände mig tvungen att kommentera lite här ;o) I "min värld" är det linjerna som styr ifall det är en bruksavlad hund eller inte. Inte meriterna. En hund kan vara bruksmeriterad utan att vara från brukslinjer. Gäller då åt andra hållet också :o)
Ha det

http://www.puma.cybersite.se

 
Emelie

Emelie

18 november 2008 22:16

Hej igen!
Klart det är okej att länka. Jag har då länkat till dig utan att fråga :o)

http://www.puma.cybersite.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards