Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 13 november 2009

En spännande helg stundar , tror jag.......

Av AnnKristin - 13 november 2009 18:08

Det kan bli precis hur som helst, planeringen för i morgon är att åka till Rättvik och ställa ut Assi på Nedansiljans utställning När detta är klart så ska jag hasta iväg och hämta min trehjuling. Jag lär nog hem och hämta Battis också, tänkte ta fordonet hem och behöver säkert två hundar för detta äventyr. Jag har ungefär 50 hundar före mig så det borde räcka att vara där tio. Räknar med att vara på väg hem vid tolv senast. Då hinner jag .

Söndagen kommer att tillbringas i Borlänge och lyssna på en genetikföreläsning.... Det ser jag verkligen fram emot.

Måndag morgon lär jag pallra mig upp tidigt eftersom jag lär ju bara ut och åka trehjuling innan jag far till jobbet,

ledig resten av veckan så då blir det åka av..... Nu är jag inte ens snöberoende snart....


Jag hoppas att jag kommer till skott så det blir valpar till våren så jag kan tävla till hösten. Frida kommer två gånger 2010 och ger oss inspiration till fortsatt tävlande uppåt i klasserna . Jag kan inte smälta att jag inte "lyssnade" på hunden i spåret.....Men jag ska ha högre momenten klara så vi kan tuta och köra direkt....


Mellansvenska kommer att ha en träff uppe i Rättvik nästa lördag, vi kommer att träffas klockan elva och jag hoppas att vi blir många........Det finns tillfälle att pröva på lite olika och vi hjälper varandra.


Nu tänker jag lägga mig i soffan och klia doggsen, min tanke var idag en helt annan. Mitt tänk idag handlar mycket om ärlighet gentemot oss själva när vi väljer avelsdjur men jag besparar er mitt tänk eftersom en del kanhända känner sig påhoppade även om det inte är så....... Jag är väl kanske otydlig ibland eller annars kanske att orden vill feltolkas ....vad vet jag, men finns det "heliga kor"(?)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards