Anziehend's Hovawart

Alla inlägg den 7 maj 2009

Av AnnKristin - 7 maj 2009 22:26

Hur korkad får man vara(?) Det ösregnade på gräns till hagel. Visst platsliggning var det. Assi ligger alltid men där gick gränsen.... Hon stenvägrade till en början men efter lock och pock så låg hon motsträvigt.

Vi var alla blöta in på bara skinnet, trodde aldrig jag kunde bli blöt på rumpan eftersom den har då aldrig putat*S*.

Lydnaden gick sådär. Linförigheten lär vi fila på det är absolut inte dåligt det är ok. Läggandet tja DK . Inkallning helt ok, Budföring ok, framförgående lär jag lära in men det ska funka, jag har ju verktygen. Apportering helt ok, hoppet ska gå risk för DK men poäng ska jag f-n i mig ha.

Vi la en platsliggning efter och den var helt i sin ordning, det kändes bra. Usch om jag sabbat platsliggningen genom att vara så nonchalant då vet jag inte vad jag gjort.

Ska spåra på lördag ,  det gäller att putsa på momenten.

Tess har urinvägsinfektion så vi har varit hos veterinären idag och fått medicin, men hon är inte påverkad det minsta inte ens besvärad kände det bara på lukten. Nu är hon då åtgärdad tog ett foto hos vet.

Hörs

Av AnnKristin - 7 maj 2009 10:20

och hur mycket vi lär fixa till.... Det är nog inte lite det. Vi ska ha träningstävling på klubben. 

Nej det var inte det som jag skulle låta er glädjas åt *L* Det var Tess favvisplats på verandan... Hon brukar speja över gårn men eftersom jag kom med kameran i högsta hugg så vände damen sig förståss. Men visst e hon söt...*L*(?)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards