Anziehend's Hovawart

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av AnnKristin - 12 maj 2009 20:43

Jag trodde i min enfald att herrn slutat att roa sig med slikt men icke.

Sally & Batman var i nedre hundgården och Akki i den bredvid. Batman tyckte det var trevligare att alla tre skulle va tillsammans vilket han ordnade med att dra nätet från stolpen så önskan blev verklighet.

Så istället för en hund så hade jag plötsligt tre i samma, Battis i ett nötskal.


Wow sicken "störning" vi fick på budföringen idag, Micke var på agilityplan med Tess. Vi körde budföring på åkern bredvid, Tess drog järnet till oss. Hon sprang fram och åter som en gazell.

Vi fick bukt med detta till slut och det gick "skapligt". Alla moment går "skapligt".

I morgon ska jag skärpa till mig och få till framförgåendet. Bestämt mig för att lägga åkerspår också. Det är målet för i morgon.

Tycker ni positionen är ok(?)

Av AnnKristin - 12 maj 2009 14:34

Vaknade hur tidigt som helst.... Jag som är ledig(?)

Hur som helst så åkte jag till "klubbmarkerna" .... Dessa j-a åkerspår, blåste gjorde det ju givetvis.

Jag och Lotta hade bestämt igår att vi lär lägga in en högre växel med vår träning. Några dagar innan är det ingen idé att vänta sig några mirakel.

Spåret var lite mer än 300 meter. Det fick ligga ca 40 min.

Vi testade vår idé med Grappa medans spåret låg "till sig" *S* . Vi utökade avståndet betydligt på budföringen sedan hade jag bollkastaren och Lotta en boll för att uppnå den ultimata dragningen. Det gick finfint Grappa sprang så gräset sprutade.

Hon är klar med framförgående också, det lär vi lära in också men det bör vi hinna.

Nu till spåret. Fyra vinklar och fyra apporter. Det går i sakta mak, Assi jobbar hela tiden. Fick lite slag i vinklarna men hon löser spåret. Vid slutpinnen har jag snurrat till det och genat så där fick vi hjälpa till men fyra spår till så ska nog detta greja sig.

Sen gick vi till hoppet och det blev korrekt( hon gjorde det hon skulle om än inte snyggt) Sedan blev det frukost för bruden.

Nu har jag dammsugit lite, vid halv sex ska jag på det igen......

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards