Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Vissa dagar känns bara bättre än andra .....

Av AnnKristin - 9 juli 2012 07:27

Igår söndag ställde Lotta & Monique ut  Lilla Goa Anziehend's Betty Boop alias MYZAN i Osby, en välbesökt Hoffeutställning som Södra anordnar .

Myzan har aldrig ställt ut vare sig inofficiellt eller officiellt förut  , hon blev nämligen junior den femte och lämnade därmed valpklass så nu var det "på riktigt". 37 tikar var anmälda 8 i Myzans klass.

Ojojoj tänkte jag när Lotta nämnde för ett tag sen att Myzan skulle till Osby och ställas, jösses på sin första utställning. Jag visste att hon har en bra konstruktion, det har många i kullen alltid haft . Så skulle hon få ställa sig själv och att hon inte var i nån "växtperiod" så skulle hon vara god för ett E ( det som förr var utmärkt)

Jag visste också att konkurrensen är helt annorlunda på Osbyutställningen än vilken som helst för utställning här i Sverige.

Jag och Micke var vid klubben när telefonen ringde första gången och den välbekanta "Lottarösten" sa Myzan vann sin klass, ärligt så vet jag inte vad jag svarade men jag blev såååå innerligt glad i hjärteroten. Antagligen så blev det att grattulera och jag tror jag sa nåt om CK och det fick hon..... Det var 8 i juniorklass tror jag att hon sa .

Då skulle Myzan in i bästa tikklass, jag ringde när jag tyckte det gått så pass länge att den borde vara klar men nej det var lite längre väntan....

När äntligen Lotta och Monique ringde så har hon blivit tredje bästa tik , men får man bli hur glad som helst ??

Myzan fick en rättvis kanonkritik , Petra Krivy från Tyskland dömde . Den tiken som vann var en Antonia en import och tvåa blev halvsyster Grand Am från Swedehofs sen .......... Men hallå det är stort att bli tredje bästa tik i den konkurrensen med hundar.

Lotta & Monique ni är galna som anmälde men jag bara tycker sååå mycket om er

Foto på snyggingen ( det är inget nytt utan det har ett tag på nacken )

 

Vi har haft bättre väder än detta , jag, Dezz och Blaise hade en kanonfin prommis upp till Fänforen en kväll

Det resulterade i dessa härliga kort

               

En kväll när jag var ute med hundarna fotade jag lite i min väg och det väckte minnen , tänk vad lite måsskit kan väcka , när jag var liten så var det duvskit på bron, duvorna bodde i det huset jag bor och nu finns inte en duva här så långt ögat når . Vart tog alla duvor vägen ?

     

Vyn från älvbron som jag sett sen femtioår tillbaka är lika härlig att se

 

De som alltid är glada och välkomnande när jag kliver innanför grinden , vilka vackra fönstersmycken

 

Den kanonfina rosenbusken som alltid stått på denna gård , vi ansar den rätt hårt mellanåt men den återkommer och ger oss denna prakt i blommor varje år

 

Stentrappen som återigen ska få byta plats till nytta för oss och för de som kommer efter....

 

När jag öppnar dörrarna ser jag mångubben smyga sig ner bakom Mejdåsen för att inta sin vila så den orkar upp igen ....

 

Hundarna har fått bada när det varit fint väder och det älskar de verkligen. Blaise har varit hemma ett tag och badat med busbror Bobban . Detta är MASSOR av badkort som kommer helt osorterade men väl värda visa världen vilka vackra badare det finns

                                                                                 


Vi får även kärt oväntat besök en dag min dotter Emelie med sin goastefinaste familj, jag blir så glad när de kommer.

Mina älskade barnbarn som är så goa grabbar.

     

Hela fina familjen på marknaden, nä nu ser jag att jag missat goa mågen Tommy Assis syster Ammis är alltid med nästan och vill vara nära de små

 

Missade mågen Tommy så här är ett foto till Dezz älskar att vara medelpunkten

 

Ha det gott mina vänner och kära läsare, det värmer att få feedback från er

Kramar

 
 
Ingen bild

Kerstin

9 juli 2012 13:52

GRATTIS Anki , helt fantastiskt . Tänk att få sån placering vid första utställningen. Du måste ju bara pysa av stolhet för den lille. Grattis också till ägarna.
Som vanligt har du fotat helt underbara bilder , måste säga att badbilderna är för härliga.
Du är bäst !
Kram kram

AnnKristin

9 juli 2012 14:44

Tack snälla goaste ,jag är själaglad över detta braiga resultat :)
Kramar i massor o syns på onsdag

 
Elin & Alpha

Elin & Alpha

11 juli 2012 22:17

Stort grattis till det fina resultatet!!

Vilka superfina bilder du tagit! Man blir så glad av dom :-) kram!

http://www.anziehendsalpha.se

AnnKristin

11 juli 2012 22:34

Tack snälla , ni kan väl komma och hälsa på nu när vi har läger denna vecka ??
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards