Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

Mitt ego har tillåtelse att välja så är det.......

Av AnnKristin - 22 maj 2013 21:32

Mitt ego och jag är överens , det blir inga valpar på Anziehend´s i år. 

Jag är mer än nöjd med de valpar Assi fått med Farraz och innan jag bestämde tillsammans med mitt ego ringde jag Lotta som är Myza och Farraz matte och frågade om jag fick låna in Myza på en valpkull om hon håller och Goaste Lotta sa ja .

DÅ blev jag lugn och kunde känna att jag fattat rätt beslut.

Jag har känt mig kluven ett tag eftersom jag har börjat tycka det är roligt att träna hund igen , jag har haft en dipp ett tag och det är också ok för mig. 

 Det var när jag åkte hem från Rättvik och Nedansiljans BK där jag varit testledare som jag beslutade till 75 % att jag inte far ner till Tyskland med Assi som blir åtta år i oktober och parar. Hon är i bra kondition så en valpkull skulle hon klara galant men inte jag .

Att välja en annan hane på närmare håll för att få valpar är för mig helt uteslutet för har jag en plan så ändrar jag den inte utav lättja utan det handlar om mig och mina val.

Det gick kanonbra att vara testledare och det var riktigt roligt, vi var ett härligt gäng så dagen gick för fort tyckte jag. Det var första gången i år jag var testledare och helt nya människor med men det var kul. Härliga hundar och bra folk. Beskrivaren var Barbro från Örebro, jag gillade hennes sätt att beskriva hundarna. Jag jobbar gärna med henne igen. Alla figuranter och hela arrangemanget var toppen . Gör jag gärna om .

Söndagen den 12 maj tillbringade jag , Gunilla och nästan alla hundarna vid Malingarna på ett mysigt ställe som vi hittade i vintras när vi åkte Kickspark där . Det var en kanondag för både oss och hundarna .

Kameran var med förståss

                                                                                   

Måndagarna vid sex har Sinatra kurs och han gör stora framsteg , jag tycker att Anna är så duktig med honom och han är väldigt balanserad och med på noterna .

Lite bilder från måndagen den 13 maj, det var första gången på kursen så jag var bara dit och fotade grabben en vända

       


Jag och Bobban passade på att träffa min goda vän Lotta och Leia. Och behöver jag säga att de hade kanonkul busarna.

                         

På onsdagen drog vi iväg till Leksand och träffade Kerstin & Blaise . GoFikade på Siljan och tog en prommis med syskonen runt Leksand. Grädden på moset tyckte Bob & Blaise var när en äldre herre på 88 år kom och bjöd på hundgodis. Dagen var räddad.

           

Lördag 18 maj tillbringades uppe vid Vidablick, det är så fint där och tokmysigt . Om ni far till Rättvik åk upp ta en våffla och njut av den makalösa utsikten och lugnet

Blaise träffade en Rottiskille som hon rockade loss med. Hon kommer att få umgås med honom rätt mycket i sommar.

Lena heter hans matte och var en ny trevlig bekantskap så henne träffar vi gärna igen. Bobban får haka på mycket nu eftersom tjejerna löper och det blir jobbigt att vara hemma . Lilla goa Tima löper för första gången men hon har koll på vad det hela handlar om så hon viftar gladeligen på svansen för Bobban som har ögonen i kors .

Här lite bilder från Vidablick

                                   

Morgonprommis med Fina tjejerna , det är vackert i Björbo också. Jag tycker så mycket om Forsen men det har väl inte undgått någon

         


Så var det måndag igen och kurstime för Anna och Sinatra, "stormatte" Anna-Karin är också med så hela familjen gör lika med gopojken. Han har blivit så duktig på en vecka

             

Klockan är mycket så nu blir det natti natti till er alla från mig

 






 
 
Ingen bild

Kerstin

22 maj 2013 23:10

Du skriver så kloka ord . Väl genomtänkta är dina beslut. BRA Anki!
Så underbara bilder på alla hundar å platser.

Kram kram

AnnKristin

22 maj 2013 23:13

Kram goaste Kerstin Tack för du finns i mitt liv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards