Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under september 2008

Av AnnKristin - 18 september 2008 20:36

del av familjefotot...*L* Maria har fullt upp med att organisera lilla Tess *L* Kortet är taget andra dagen på lägret....

Visst är de söt......hela familjen

Av AnnKristin - 18 september 2008 19:53

till att jag behöver en mer avancerad kamera....... det är lite kul att ta foton som är lite fart i..... Då blir det i regel så här...

Inte alltid men ibland är det omöjligt att få till det... Men jag gillar min Canon ändå, lätt smidig att ta med..Det ena utesluter ju inte det andra...

Varit på klubben ikväll, nu håller det på bli kyligare så vi "tjuvstartade" vid tre. Hann iallafall med platsliggning. Håll till godo med hoppet*L*

Av AnnKristin - 17 september 2008 13:57

det gick bra med spåren, jag fotade Tess så ni får se att hon växer och håller på att bli en vacker ung dam.

Det är inte så lätt att spåra och att få bra foton samtidigt när man är ensam. Men jag gör mina försök och det är gott så.

I morgon hoppas jag att Lotta kan hjälpa mig med kameran , få se om vi får till det lite bättre. Vi ska nämligen ut och pyssla lite*S*

Det är ju även torsdagsträning på klubben, skönt att vara ledig då.

Håll till godo med dessa kort så hörs vi och kanske syns.

Av AnnKristin - 16 september 2008 21:16

Tess var inget vidare i morse. Hon har fått upp maten och kexet , verkade förstoppad. Tio minuter  efter en veterinärförfrågan och ett micro så blev hon hund igen, skönt. Tänkte först att hon vunnit nåt som hon kampat om och ätit upp det, jag hoppas att allt är ok nu.


Ringt som en tok efter en domare eftersom vi fått ett återbud till vårat MT . Fick lösa det med att "bara"köra en dag. Jaja nu är det ordnat iallafall.

Nu är "bara" resten kvar.


Varit i sandtaget med Battis och Sally, blev full i sand jag behöver köpa nya gympaskor. Det är supernyttigt att springa fram och tillbaka i grustaget*S* Upp och ner menar jag ju.....


Var sen en stund på klubben. Tess kastade sig i Lottas "bit-trasa" , tyckte det var tokkul att leka med en annan "tant"*S* än mor.

På lördag är det KM i bruks. Då lär vi dit och kolla... F-n att inte Assi är tävlingsklar. Det positiva att jag när tänker så ,är att nästa år vet jag att jag är med med endera Assi eller Tess.

Jag kan ju inte leva på gamla meriter. Jag och Akki vann det första KM i lydnad vi hade på våran klubb, det vann vi till mångas förtret eftersom vi "vilat" oss i form*S* .

Nu har vi hösten /vintern på oss att träna sen så......kör vi så det ryker*L*


 Hörs i morrn



Av AnnKristin - 14 september 2008 21:08

Skrivit om min presentation på hemsidan och skickat till min Webbis. Jag behövde inte göra så många ändringar eftersom mina tankar har inte förändrats så mycket och det vi pratat om i helgen överensstämmer mycket med det som står i presentationen.

Så det som blev förändring är mina hundar, nya har kommit till och vår älskade Twinnie har somnat in.

Det var bara så skönt att få den presentationen gjord.


Ha en bra kväll

Av AnnKristin - 14 september 2008 16:50

Det har varit en toktrevlig helg i Örebro, synd att inte fler valde att delta men vi som var där hade utbyte av tankar och ideér.

Tinka hade gjort ett stort förarbete med planering och grupparbeten. Som hon även ska ha en eloge för.

Vi delades upp i tre grupper, det intressanta var att när vi redovisade så hade vi mycket lika åsikter.  Jag upplever det som positivt att vi ändå vilken väg vi än väljer så har vi någorlunda samma mål.

Frågorna som ställdes var vilka egenskaper vi önskade för en bra brukshund, vi pratade mentalitet och exteriör. Det fördes anteckningar så det finns dokumenterat till nästa års uppfödarmöte, vi behöver inte börja på noll.

När jag kom hem så blev det som alltid, jag blir påmind vilka underbara vackra hundar jag har hemma.

*S*- Nä jag blygs inte , jag tycker som alla att mina är vackrast*S* Därför sätter jag ju givetvis in kort på tre av de underbara individerna*L*

Tess är ju svår att fotografera , hon har lite mycket annat på....som ni ser*S* Korten är tagna idag när jag kom hem....

Av AnnKristin - 12 september 2008 17:27

Visst är jag hes men annars är det ok. Idag har jag varit i skogen och bara lekt , sådana dagar behövs också i min värld.

Var även förbi Lotta och hon fixade med ett par bilder åt mig, jag var till mina föräldrar igår och hämtade ett kort på min första hund Nutte, en blandning mellan gråhund och drever. Jag och farmor fick köpa honom för en spottstyver av min faster, det var deras hundar som parat sig och det blev ett gäng valpar. Våran Nutte var kortbent och blond med en rejäl kropp . Farfar blev galen när vi kom hem med den lilla krabaten men dagen efter knallade han till konsum och inhandlade halsband och koppel. Farmor hade "gammaldags" bockar och gick med. När Nutte kom in i deras hem så kastade hon dessa, hunden skulle ju rastas. Nutte bodde hos dom eftersom mina föräldrar jobbade och jag var alltid hos farmor när jag kom hem från skolan. Jag hade även mina hästar där i stallet. Nutte var uppfödd på plätt, det gick det också . Han blev snudd på 16 år.  Tänk vad ett kort kan väcka minnen. Farmor fick även böta när han och Truls jagade rågetter själva.

Där vi bor och bodde har det alltid funnits mycket hundar och förr var de ofta lösa och gick mellan gårdarna.

En smålandsstövare Tumba hette han hade sjutton julkort runt halsen när han kom hem en julaftonskväll, han hade varit i varenda gård och fått ett kort.

Nutte kommer att finnas med på min sida snart så ni alla får tillfälle att se sicken söt bastard . I dag får ni ett kort från ännu en höstdag. Jajamen den vildsinta är Tess.

Ha en tokmysig helg, själv far jag till Örebro i morgon bitti på uppfödarmöte.

Av AnnKristin - 11 september 2008 21:12

ett datum som alla kommer ihåg.  Anna Lindh och World Trade Center två meningslösa dåd som inte lett till något annat än lidande för många människor.

När jag tänker på allt meningslöst våld känner jag mig maktlös, jag tänker tillbaka 30 år. Visst det är "länge" sen men då kunde man lifta både inom Sverige och utomlands. Vem vågar låta sina ungar ta sig fram på detta vis nu? Jag skulle aldrig göra det. Kan det vara så att jag har blivit äldre,  lusläser tidningen och upptäcker alla idiotgrejer som händer. Har journalisterna blivit mer på hugget att skriva om galna grejer.

Det finns nog många sidor på myntet.

Jag har iallafall spårat och fikat i skogen idag, det gick skapligt med spåren.  Assi och Tess fick först varsitt spår i skogen. Tess gick över förväntan för en sån liten tjej. Vi har börjat med grunderna på uppletande och det fixar hon galant. Assi spårade fint men det har gått lingonplockare över hennes spår x-antal gånger. Det ska inte spela någon roll men hon blev lite störd. Så jag fick dra iväg och lägga ett åkerspår till henne för att reparera slarvet. Det gick superbra. I morgon bitti ska jag börja med åkerspår sen skog så hon blir lite på hugget.

Vi var till klubben sen för platsliggning med skott, hon ligger som en klubbad oxe. Assi var den enda som lades för platsliggning med skott det blev mycket störning eftersom folk gick runt på plan. Var även med på platsliggningen utan skott, gömde mig bakom ladan. Hon ligger bensäkert.

Budföring med okänd mottagare superbra.

Tess har inte börjat med platsliggning än men kommer snart. Skulle gjort en budföring men det får bli nästa gång. Tog några kort från skogen.

Jag kommer att ta bort mina "gamla" kort som ligger nån månad tillbaka så jag får in lite nya istället.

Ha en tokbra kväll



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards