Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under december 2008

Av AnnKristin - 18 december 2008 20:21

Det blir inte så mycket när jag jobbar dag. Dag och dag föresten man kan ju undra. När jag kom hem idag var det mörkt som en kolkällare.... Snön håller på att töa bort och resultatet blir att det blir nattsvart tidigt...


Jag skulle bli mäkta förvånad om vi får uppleva en vit jul, kan ju inte bli möjligt eftersom jag ska och kolla draggrejer till helgen.


Jag har skickat massor av julkort. Tänker iallafall att jag kanske har missat någon. Jag hoppas inte det ... Äh jag hinner än..


Nu ska jag ut i uthuset och leta brännvinsflaskor, när jag köpte huset för ungefär 25 år sen så hittade jag hur mycket spritflaskor som helst, nej inte hur mycket som helst men många var det. Skåne har gått hårt i detta hus.

Kul med gamla flaskor... En av mina vänner har gjort glögg och behöver lite flaskor så nu blir jag kvitt lite.

 Det är alltid trevligt när man kan glädja någon...


Maria har glatt mig och hundarna idag, hon har köpt en "lekbumerang" på mässan som hon skickat upp och idag fanns den i lådan.....Idag fick bara hundarna kolla i den jag lär nog iväg på någon åker och testa den. Ska ladda upp foto så ni får se den*L*

Fick även ett julkort av min yngsta dotter på posten idag ... det var bara såååå sött så ni lär få ta del av det också... Ska bara ladda upp dem så återkommer jag innan flaskletandet med ficklampa, håll tummarna att jag inte bryter benen eftersom jag lär jobba i jul och det är svårt med vikarier i dessa jultider.

Av AnnKristin - 17 december 2008 20:24

Tog kort på ungarna efter långturen, Tess blev också med hon vart trött hon också......

Kollade kortet efter jag lagt in det*S* Batman ligger i fönstret, Tess på rygg i hundsängen nedanför och Sally på soffan. Sicka djur vi har


Av AnnKristin - 17 december 2008 16:09

Nej det borde jag inte skriva egentligen. Det finns ägg i kylskåpet, hårt bröd finns också. Hundarna har både Bravoburgare och torrfoder....Lamm och ris och junior så jag ska inte sitta här och tycka att denna dag har varit sämre än någon annan och inte bättre heller.

Nä som vanligt lagoma motgångar, det är bra när de ligger på en sådan nivå.


Den där j-a sparken har gått sönder......Vad begär jag av en spark som ska underlätta för folk så man inte halkar omkull.


Den ska tåla att jag spänner fast två hundar som blir helt knalltokiga när de spänns för redskapen tjuter och ylar som det värsta spann i mannaminne.

Det är Sally och Batman som står för ylandet... Visst mycket förväntan och vilja finns det.

Idag iallafall släppte två skruv som håller meden och själva "sparken " samman . Det finns ett spår så man kan trycka ner och åka ändå. Det gjorde jag.... Ungefär en och en halv mil åkte vi i fullt repsken nästan hela tiden och med trasig spark.

Nu är det bara att laga sparkeländet så det blir ordning på den igen.


Hade kameran med för att kunna ta kort på ett sånt där favoritmotiv men när jag plockade fram den så räckte inte batteriet.... Sånt är inte kul


Nu rasar snön från taket i hisnande fart också.. Det är inte trevligt.


Hittade min grå långkofta igår , Tess har uppenbarligen tyckt att det var en bra idé att ha dragkamp om detta tygsjok. Givetvis så blev det ett superhål.... Så kan det gå om man har en dogg med lek och kamplust.


Nu lär jag skriva ett brev till vår kära kassör om hur många rosetter som finns i lager...


Hörs

Av AnnKristin - 17 december 2008 07:28

Nu är det bara för varmt nu måste kylan slå till om det ska bli is på älven.


Jag önskar att ni går in och kollar på min hemsida alla vackra kort som kompisar och vänner skickat. Det är så härligt med alla fina kort på urmysiga hundar, mattar och hussar.


Jag har börjat titta på lite hanhundar åt Assi, äh nu ska jag inte vara så försiktig. Jag har kollat rätt länge faktiskt.


Oj återkommer klockan rinner iväg och jag lär på p-möte.

Ha det tokmys

Av AnnKristin - 16 december 2008 21:18

Jag är ju ledig idag så min idé om hur min dag skulle se ut gick ju inte stick i stäv hur det blev.

Jag var tvärtrött på förmiddagen ibland måste jag bara sova ut, jag var upp tidigt i morse och tände eld i kamin som står i vardagsrummet. Tände även spisen i köket. Gav doggsen mat och skulle bara låta de vila på maten sen skulle skidor eller spark fram.  Det blir varmt rätt fort i kamin så jag tänkte lägga mig på soffan tillsammans med Akki, hon såg ut att ha så mysigt.

Visst la mig och vaknade x-antal timmar senare.....

Det är bara så ibland, jag tror nästan att när jag jobbat intensivt ett tag då blir det en sovdag.... Strunt samma vi vi tränar position inomhus och apportering...Det funkar och varför måste jag utnyttja den där snön hysteriskt för att jag är så rädd att den ska försvinna.

Doggsen tycker bara det är mysigt med att matte är hemma med dem så de slipper på dagis och ut i hundgårdar.

I morgon ska jag iväg en vända på förmiddagen sen ska redskapen fram.


Chefka's valpar mår bra och jag har fått hjälp med att sätta in julkort på hemsidan idag också.


Det var något jag tänkte blogga om men kommer inte ihåg vad det kunde vara.

Jag är iallafall glad över att så många läser mitt "tänk" om saker och ting, det är ju inga fantastiska överjordiska grejer utan som folk har det mest eller hur kan jag skriva så (?) Jag vet väl inte hur folk har det mest.

Det är som jag har det som jag skriver .

Kan inte låta bli att tänka på ett uttryck som jag upplevt fått ett "nyvaknande" . Jag tänker på sunt förnuft, jag hör det i tid och otid, sunt förnuft vilkens sunda förnuft(?) För mig är sunt förnuft på ett vis, jag tror att alla har ett eget mått på sunt förnuft. Vems sunda förnuft gäller, jag vet inte.

Strunt samma jag vill iallafall tacka er mina bloggläsare

Hörs i morrn


Av AnnKristin - 15 december 2008 23:29

de julkort som ni alla supergulliga  skickat.


Mervi !

Tack för ditt fina julkort, vi ska försöka få in det i morgon...

Mysigt att få julkort även i brevlådan//Kram


Kram på er alla, tack min hyvens webbis som är snabbare än ljuset//Kram

Av AnnKristin - 15 december 2008 19:42

Jag tycker det är supermysigt med alla goa människor som verkligen bjussar på sig själv, arrangerar och grejar så att julkorten blir hur mysiga som helst.


Julkorten är den delen av julen som jag inte vill missa annars är jag inte så imponerad av den högtiden ingen annan storhelg heller.


Visst ska man glädjas när folk får välbehövlig ledighet och verkligen får rå om varandra.

Det är supermysigt med långa ledigheter när folk får frottera sig med nära och kära. I de flesta familjer är det nog så. Ögon som tindrar ikapp med glittret i granen.


Jag kan inte hjälpa att jag alltid har känt mig lite illa till mods när tankarna kommer på de barn och ungdomar som ögonen inte tindrar på, där ångesten är en flitig gäst.

Det borde vara "barnens jul" men för alla är det inte så självklart.

Det är för många vuxna en tid när det sups utav bara den och det är barnen som far illa.

Ska det vara julefrid så ska det.


Idag har jag sparkat över två mil, givetvis så drog hundarna bra så jag fick ju vila mycket på sparken. Jag känner att jag får ont i magmusklerna av allt åkande men det är ju så kul.

jag önskar Maria att du kunde komma upp och dra en repa på både skidor och spark. Jag lovar du skulle älska det.

Jag pratade med Maria för en stund sen och kan rapportera att alla valparna mår bra.

I helgen ska vi åka och kolla på lite "draggrejer" , håller tummarna att det ska finnas en "liten" släde där man kan stå bakom.

Jag hoppas att jag får hjälp med att ta lite foton i helgen som jag kan lägga in.

Min webbis har också nästan lovat att hjälpa mig att fixa en typ "fotosida" där jag kan lägga in korten själv.

Det är nog läge för en ny dator snart.  Men lär nog prioritera annat först.


Superbra idé Anna och Maggan att skänka pengar till något man tror på

www.julklapparmotfattigdom.se

snodde adressen från er sida



Ha det tokmys




Av AnnKristin - 13 december 2008 21:03

Oj en till grabb kom....Nu har tio blivande lydnadschampion kommit till världen 21.00 är den "sista" född...GRATTIS!!!!

Fördelningen är nu 3 smt hanar+1 blond hane , 4 smt tjejer& 2 blonda.

Kan det vara klart nu eller?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards