Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under december 2008

Av AnnKristin - 7 december 2008 14:09

Först var jag, Tess och Sally ut och testade nya sparken. Sally drar bättre med Batman, jag tror hon tycker det är roligare att ha "grabben hela dagen med" än lilla Tess. Den lilla tjejen får ju inte ens hjälpa til att dra utan springer bredvid.

Nu var det tänkt att jag och Lotta skulle fota idag, vi hade faktiskt en plan. Men planen grusades av ljuset så Micke fick förtroendet att fota med nya kameran för att försöka få till nåt innan snön smälter.

Det är inte lätt att få saker och ting på plats och än värre blir det med doggs som har en hel del synpunkter hur de tycker de ska agera på kort.

De "dragande" hundarna på korten är Batman & Assi. De som springer bredvid är Akki & Tess.  Sally fick vara med mig på kortet alldeles själv. Hade en föreställning om att hon skulle få ha tomteluvan med den tror jag hon tyckte va töntig så det blev inget med det tilltaget.

I dag har jag bara hunnit att vara ute och lekt med sparken, ska jobba eftermiddag och natt tre gånger nästa vecka. Jag tycker det är skönt för då hinner jag röra ordentligt på doggsen i dagsljus.

 Nu får ni ta del av lite "julkortsförsök" , Själv ska jag ta lite te, värma den frusna kroppen med en filt på soffan.... Ha det gott så hörs vi....

Av AnnKristin - 6 december 2008 22:46

Fick hjälp att skruva ihop den på eftermiddagen så i morgon blir det tidig uppgång och ett par vändor på sparken. Blir kul att testa plasten på medarna.

Passade på att titta in på Koxin i Vansbro där en av mina vänner huserar i en inrednings/pryl/ barnklädesaffär. Blev bjuden på kaffe och hade en trevlig stund. Givetvis så blev det en påse med hem..*L* Lite ljuslyktor och ljus, blev supermysigt.

Städade av lite i köket, det behövdes verkligen.

La mig på soffan en vända här på kvällen givetvis blev det pusskalas som alltid*S*

Vi hoppas även på bra "ta kort väder", planerna är att vi ska ta lite kort på doggsen.

Jag har också fått  rapport hur det gick på Stora Stockholm och får då säga Grattis till Maria (Chefkas) wow vilka resultat säger jag ..häftigt. Grattis även till Tinka och dessa Lintroll...


Ska upp tidigt och prova farkosten så godnatt kära vänner



Av AnnKristin - 5 december 2008 17:34

A-höfter.... jippi nu är det bara att köra drag så mycket ni orkar. Elin hade ringt redan igår men jag såg inte det förrän idag på eftermiddagen då ringde jag upp direkt och fick den glada nyheten.  Elin sitter med ett gäng på väg ner till Stockholm och ska kolla utställningen i två dagar... Hon har lovat att hålla koll på resultat och ta lite kort. Jag har bett både Elin, Maria och Ida att kolla läget så jag inte känner mig helt off.

Idag träffades jag, Lotta och Chatta nere på klubben. Vi tränade lite, det går ju att vara på parkeringen så det är helt ok. Meningen var att vi skulle ta några kort men att fota på "riktigt" var lite mörkt.

Tränade lite fritt följ med Assi, vi är liksom i vardagsrummet med den delen men att lyfta ut det på parkeringen kändes bra.  Vi hittade även en grej till som var lite ok att kampa om, inte som den gula men dennna var ok som bilden visar.

Lotta fotade mig och Tess lite men det var mörkt, positionen är inte så illa eftersom mitt vänstra ben är längst bak vid tagningen. Lilla Tess har "alltid" kontakt.

Efter vår lilla träning så åkte vi hem till Lotta, fikade, mös och skvallrade hemlisar länge*L*

Visst ser det smarrigt ut med fikat


Av AnnKristin - 5 december 2008 07:36

Legat och funderat på min slädhistoria*L* . I går på klubben så pratade vi släde kontra spark. När Akki var yngre brukade vi fara iväg och åka spark tillsammans med andra på klubben. Mischa var med och sprang som en galning också.  Vi hade ju givetvis kaffetermos och smörgås med.

Det var när jag hade henne jag började åka skidor efter hund, ja skidor överhuvudtaget*S*. Lena på klubben hade Hoffar och åkte med så det var hennes "fel" att jag tycker det är så j-a kul detta med att fara fort efter doggsen. I början när jag åkte så låg jag mest efter backen och försökte ta mig upp, nu kan jag iallafall åka lite.

Man blir nostalgisk när vi pratar om allt som hänt under åren, jösses vad vi gjort mycket tok. Vi spelade in en "undervisningsfilm" som belyste spår och uppletande tror jag det var*S* Den var bra och vi hade superkul när vi gjorde den. Vi borde kanske ta upp filmkonsten igen(?)

Vilken avstickare detta blev, jag har satt in annons på blocket efter släde. Björkis 2004 eller någon som liknar den.

Jag ska även ringa Vansbro och höra med dem hur mycket de där breda plåtbeslagen kostar, hur mycket det blir med spark och beslag. Det är beslag så man får bredare yta att åka på och kan då åka på skare och snö bättre, de skär väl inte igenom som det gör med medarna. Problemet är att "broms" saknas men Lotta trodde att man kunde använda ankare att "skarra" med och det tror jag på.

Nog om detta nu väntar jag på ljuset så jag & doggsen kan dra iväg på sparken....

Ha en mysfredag

Rättelse innan det blir "folkstorm" eller "sparkstorm" . Ringde Äppelbo och pratade med "firman" . När jag nämde de där plåtbeslagen så finns de inte längre. Visserligen har de gjort sådana de förra ägarna men de blev så gruvligt tung så det gick inte att åka med. Nu blir det en ny spark och plastbeslag ett tag innan jag får tag i släde. Det gäller att passa på när det är snö att åka på allt man får tag i *S*

Av AnnKristin - 4 december 2008 21:08

Rovdjursexperten lös med sin frånvaro......Det visade sig att han glömt bort oss, jag hoppar i bilen och far på en gång sa han när vi fick tag i honom.

Olägligt som han bor så avstyrdes denna vilda bilfärd som vi tippade skulle skett om han fått genomföra sin plan.

Han kommer vid ett senare tillfälle.

Vi hade iallafall en trevlig Lussestund med julmusik, Lussebullar, pepparkakor och kaffe.

Tess fick leka med en "gröniskille" på sex månader, en rejäl och fin valp.

Kameran hängde iallafall med så här är lite kort från kvällen

Fler bilder kommer att finns på www.gfbk.se



Av AnnKristin - 4 december 2008 17:06

Planerna för idag var ju skidor på men av någon konstig anledning så blev det att utmana ödet på spark.

Den gamla damen och dottern har heller inga gränser när det gäller att dra. Varsin sele på och så sätter jag fast expanderlinan i sparken... Jösses sen går det fort, sparkföret var bara så underbart.

Det var meningen vi skulle fota lite vinterkort idag jag och Lotta men jag tror vi båda kände oss ur form.... Man vill ju gärna vara lite på "topp" iallafall så inte alla mister tron på julen....*S*

Vi får försöka snart igen. ikväll är det iallafall Lussefika på klubben och även en "kille", "karl" eller "man" eller hur man uttrycker sig kommer från Länsstyrelsen och berättar hur man agerar vid rovdjursmöten*S* För min del tror jag det ligger nära till hands att reptilhjärnan slår till sen går nog allt av bara farten. Hursom helst ska det bli intressant.

Njut av mor och dotter , de sitter som två hösäckar men hade ingen fotograf när de sprang som värst..*L* Hoppas att snön ligger kvar i helgen då kanhända jag får hjälp med fotograferingen.


Av AnnKristin - 3 december 2008 17:35

Arwen & Heros MT resultat är numera också registrerat på SKKs hunddata. Grattis Ida, John & Livia..... Häftigt att det går framåt för ungarna!!!

Nu...... som de säger i Norge Krysser vi fingrane för Battis & Zmultron och att det blir en skock vältecknade tikar med en "sjuhelvetes" mentalitet.....*L* www.vasthofs.dinstudio.se

Det är mycket på gång nu känns det......Tindra,  SM deltagare i lydnad har parats och beräknas valpa här i december. Kolla www.chefkas.se

Själv lutar jag mig tillbaka och funderar på vilken kille skulle passa Assi, jag vet vilka egenskaper jag letar . Jag har en idé... gott så.

Nää nu lär jag göra lite "nytta" typ kolla apporteringen 

Av AnnKristin - 3 december 2008 16:23

Så vackert det kan vara med snö...... Jag blir helt enkelt på mycket bättre humör när det finns möjligheter att åka skidor... Som jag längtat efter den gick av från förra gången. Nu hoppas jag att den ligger där den ligger......

Kommer att sakna Stora Stlm i helgen eftersom det är första gången på herrans massa år som jag inte kommer att fara ner. Men ligger snön kvar så har jag ju tvärkul hemma.

Maria!!!!!! Fem Assigrejer hoppas jag att du hittar.... Assi älskar nämligen den gula grejen med en boll i var ände....

Jag känner mig lugn Maria har mycket bättre minne än mig.

Jag tränar inne i vardagsrummet nu(Jag har inte mycket möbler där)

och det går superbra. Positionen som varit ett huvudbry är i regel bra nu. Apporteringen är snart klar, delmomenten har vi. Ett snabbt läggande är inte lätt men vi jobbar på det. Det är Assi.

Tess är snabbare i mångt och mycket , jag har startat upp henne i tidigt skede så det är förklaringen. Hon är på G i lydnaden direkt, jag ska försöka få vara med och kolla hennes potential för söket med någon som är duktig. Det som var och kändes skönt är att Frida gav oss tips på hur man kan träna sök på mycket mindre tid och inte så mycket folk. Inget är omöjligt...

Tänkte att jag skulle kanske förnya mig även om spår är min grej så borde man kunna "fuska" med annat också.

Kolla snön och njut .... så mysigt det tycker hundarna också...*L*

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards