Anziehend's Hovawart

Alla inlägg den 15 februari 2009

Av AnnKristin - 15 februari 2009 22:33

Vackert så..... tänker ni säkert...*S*

Pratade med en mycket god vän på kvällskvisten, hon har i sin tur hört av en gammal bruksmänniska en sån självklar grej så det är helt sannslöst.

Jag vet ju att man aldrig blir fullärd men man borde ju kunna tänka själv lite...

(Många av oss som tränar hund, vid inlärning så sker det i många fall "störningsfritt" , vi utökar ju graden av störningar successivt för att i slutändan träna med ett gäng hundar på plan. När det gäller platsliggning så är det en självklarhet men annars, till vilken nytta(?) Mannen ifråga ställde en fråga som väckte tankar hos mig angående störningar, han sa: Hur många hundar springer på plan när jag och min hund genomför lydnaden på tävling? Jag skrattade för mig själv, så träffsäkert. Karln har ju helt rätt. Varför ska jag försvåra för min hund och träna sånt som jag inte behöver. Tur att man har folk som har ett avslappnat sätt att se på detta att träna hund och att man kan få ta del av deras kunskap som är guld värd.Hörs, gonatt.... var rädd om er

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards