Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

En del ändringar har skett!!

Av AnnKristin - 1 februari 2009 22:13

Frida helgen i vår är framflyttad en vecka på grund av att Frida ska delta vid "Belgar VM" så vår helg blir den 16-17 maj istället.

Som plåster på såren så kunde vi boka en helg till i höst 21-22 november.


Tre ekipage träffades på klubben idag och tränade, Assi kändes lite ur form.

Hon gjorde det hon skulle men inte med den intensitet jag önskar.

Tess däremot var på hugget, vi tränade lite hopp och sånt nödvändigt.


Var och fikade hos Emelie, Tommy och Ammis på eftermiddagen, hur ska jag någonsin gå ner ett gram i vikt när alla som jag gillar att  umgås med har en förkärlek till bakning....Emelie bakar kärleksmums, Maria och Lotta med sina kakor och allt detta är bara oemotståndligt.


Min webbis har fixat uppdateringar på hemsidan, jag vet inte hur jag ska tacka människan(?)


Kommit på att jag har en massa tankar om saker och ting, vi fick lite tankar runt detta med etik på sista distriktsmötet. I utställningreglerna står det klart och tydligt vad som är ok och vad som inte är ok.

Inom SBK verkar det inte finnas några tydliga riktlinjer runt detta. Är det ok att vara en funktionär som kan påverka resultat om man har någon anknytning till hunden eller hundarna som det gäller?

Ryktensvägen sprids det massor av konstiga saker och i hundvärlden är det ingen skillnad.

Finns det någon sanning i att det förekommit MH & MT tester på andra ställen är på våra brukshundklubbar?

 För de som inte vet så ska alla tester vara förlagda på klubbarna.

Om det inte finns någon sanning i detta så är det ett fruktansvärt rykte tycker jag för den/ de som är drabbade.


Tack Chatta för bilderna.

Se det snöar, det var väl roligt hurra*S* Ser ut som vegetarianen käkar Frolic

Ha det gott ,sov sött




 
 
Elin & Alpha

Elin & Alpha

2 februari 2009 09:13

Tack vad gullig du är!!! =)
Vad duktiga ni är som tränar och ligger i! Känns som vi har gått i någon sorts dvala nu under vintern...men jag ska (som jag sagt så många gånger)ta tag i det snart. =)

Hoppas allt är bra med dig och vovarna!
Kramar!!

http://www.anziehendsalpha.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards