Anziehend's Hovawart

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av AnnKristin - 1 augusti 2012 23:26

Med kanonväder , borde kanske varit hemma och rensat i röran men som det ser ut så lär man ta tillvara alla dagar man har och som jag lovat mig själv sortera bort allt som jag inte mår bra av .

Pia och hennes man som jag aldrig träffat i mina hemtrakter förr har hyrt en stuga nästan där jag bor och då tar man tillfället i akt och visar våra härliga marker så vi träffades nästan vid  Malingarna med gofika förståss som hör till .

Pia ringde och undrade om hon var rätt , det var en låååång raktsträcka hon var efter och visst var hon rätt. Jag visste var hon var över beskrivningen hon gav .

Jag gillar kaffe, äggmackor och bulle så det fick det bli . Men först la vi ut spåren sen långfikade vi, det gör gott i själen. Lite "hundskvaller" över fikat blev det.

Bobban gick förvånansvärt bra idag, poletten kanske har trillat ner . Vem vet (?) Efter spåret blev det bad för Bobban och bus med Pia som för honom är rätt okänd men det spelar som vanligt ingen roll för Gobobs, lite bilder blev det iallafall.

               

Här är minen på Pia betalbar, vi blev nog lika förvånade .

     

men det gick bra o gubben var igång

     

Sen blev det Dezz tur , det tar sig med spåret även om idag kanske inte hon var på hugget . Däremot lekte hon som attan

                 

  

Pia och Mic (undrar om stavningen är rätt tro ) kunde jag vara med och fota i spåret

              

Pia fick spåra med Assi också

         

Sen blev det bad då

       

Efter det var det dags att lassa in allt i bilarna och visa vägen till Ludvika BK sen for jag till Kopparberg och gästade bästastegoastemysigaste Gunilla, Pentti, Liam, Alina och deras hoffar. Alina har bakat en toppengod kaka, Liam har fixat med marzansåsen , vilket team och vi fick en härlig fikastund där.

Pentti satt igång och lagade haren på stört och när vi fikat så skulle vi lasta in ett hinder i SAABen som Pentti fixat så nu kan jag träna hopp på gården, finfintoppenbra . Vi fick in det och Assi fick sitta fram och ha koll på allt .

Lite bilder

         

Nu är det nog dags att krypa ner och hoppas på fler sådana underbara dagar, pratade även med Kerstin som varit i fjällen med hundarna och Blaise sköter sig kanon ... Vilken dag vilken underbar dag ... Natti natti





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards