Anziehend's Hovawart

Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av AnnKristin - 6 augusti 2012 07:48

Augusti, sista sommarmånaden. Det känns både vemodigt och skönt på samma gång.. Jag är en höstmänniska som aldrig fattar att vi kommer att få nära -30 när det är vinter. Det kan finnas dagar när det är kyligare än så men de dagar  glömmer jag oftast snabbt.

Hösten är så härlig med alla färger och lagom temperatur . Jag och Maria far till Tyskland på deras rasspecial i september , jag ser verkligen fram emot den resan men först blir det en resa som jag ser fram emot än mer och som jag när jag tänker på får en sån där lyckliggladkänsla, sån känsla man hade när man var mycket yngre och inte hade så många erfarenheter av annat.

I torsdags hade vi möte i Mellansvenska hos Goastebästa Kerstin, det är alltid så trevligt att träffas och Blaisan trivs som fisken i vattnet med sina underbara Colliepojkar . Mötet handlade mest om RMet .

Blaisan kollar när Kricko och Ika kommer , Blaisan har järnkoll vakthund som hon är

 

Lite bilder från Blaisan, Berra och Harrys residens

             

På fredagen var vi en sväng till Bästaste RottisLotta och fick tillfälle att träffa Lo som fått en familj och flyttar i helgen.Lotta hjälpte mig att fixa en annons till utställningskatalogen. Superfin blev den .

Linslusen Pytte har blivit stor

 

Planerad parning till hösten på Assi , så vi håller tummarna för dräktighet igen och små valpisar

 

På kvällskvisten blev det Malingarna och bad

                   

På lördagen kom Sandra med familj förbi och jag som alltid har kameran till hands glömde helt av den men en trevlig fikastund blev det och givetvis blev det pusskalas när Bobban gjorde entre. Dezz o Assi pussas också.

Vad jag är glad över mina goa hundar, Dezz och jag har tränat hopp och hon är kanonduktig. Pentti gjorde mig verkligen en supertjänst med detta hinder. Två kort kom i fel ordning ser jag ...:)

           

Bobban kan slappna av , Han är balanserad även han fast jag ibland tror annat men han är på när han ska och vilar när han ska så vad kan jag mer begära .....(?)

   

Denna trapp lär på plats

 

Lekt lite med bilderna

     

Ute på prommis i Lövsjön igår

     

På kvällen for vi till Viggo med paket , han fyllde år när jag var till Tervakoski men igår for vi dit ...

               

Deras Ammis , Anziehend´s Amelia syster med Assi gör verkligen skäl för att vakta gården och gårdens alla levande varelser . Hon vaktar både barn och djur . Ammis är alltid med , hon hälsar balanserat och sen återgår hon till sin syssla att se till att allt är som det ska . Går alltid lös på sin gård tillsammans med alla andra djur .


 

Här skulle jag önska att jag kunnat sätta ett foto på min Prinsessa som får mig att känna glädjetårar och bli glad i hjärteroten

och som jag hämtar i början av nästa vecka men jag avstår eftersom det är inte många som ger sig tillkänna även om jag vet att många läser min blogg.

Jag fick ett telefonsamtal igår och efter det förstår jag att folk i sin avund kan gå hur långt som helst i elakhet och lögner.

Jag vill ha en öppen dialog med alla, ALLA hundar har brister gäller mina som alla andras och är vi inte öppna med detta så inte blir det bättre .

Det pratas mycket i hundkretsar och ingen går fri har min erfarenhet lärt mig man ska vara skodd när man kastar ur sig.

Detta var nog om detta ,idag är inte kärringen att leka med känns det som

Kram på er alla goa fina ärliga människor , det är tur att ni är majoriteten av mina läsare


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards