Anziehend's Hovawart

Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av AnnKristin - 31 augusti 2012 16:51

Sommaren 2012 fick avslutas med ett gäng tokbraföreläsningar med Jan Gyllensten på klubben, lugnt och tryggt.

Måndagkvällen ägnades åt uppfostran, inlärning , lek och relationsutveckling. Gyllensten gav tips för olika typer av hund och påminde oss som varit med förut att kommunikation och motivation är förutsättning för inlärning .

Gyllensten pratade stress, motivation, emotioner, minnen. Vilka minnen önskar jag att min hund ska ha med sig från träningen, givetvis positiva så förväntningarna finns där nästa gång när minnesbilden poppar upp. "När hunden levererar ska den till himmelriket".

Tisdagen kunde jag inte vara med på klubben eftersom vi hade RM-möte hos Janne i Gagnef , kanonfika och ett trevligt möte. Vilka underbart duktiga folk det finns i vår förening. Jag är så imponerad över all handlingskraft så jag finner inte ord, kanonkul . Att vara ordförande med sådana medarbetare , då är man riktigt lyckligt lottad.

Jag hann till klubben en liten stund så jag fick vara med när säcken slöts för kvällen.

Onsdagen ägnades föreläsningen till lydnadsträning , vi kollade av lite trassel som en del förare har och vi testade nya infallsvinklar som fungerade klockrent.

Torsdagen var spår och uppletande där Gyllensten hade en del riktigt bra och nya  tips/infallsvinklar som jag lär testa i helgen.

Så kort sagt har min vecka bestått i att jobba och att vara på klubben, den har varit bra . Tima är kanonbalanserad och tar saker för vad det är , jag är så glad för henne även om det känns att jag har lite mycket hund som pockar på uppmärksamhet och vill en massa men ibland blir det så i livet. Jag gör det bästa av allt så funkar det. 

Lite bilder har jag tagit men inte alls så mycket som jag borde, det fanns inte tid.men först en tidig morgon hemma på gården det märks att det är tidigt och att det finns lite kyla i luften

                         

Lotta hjälpte mig fota lite på klubben en dag , mig och Tima

     

Carina kom en dag och fick lite hjälp , det gick fint och kommer att bli bra.

     

Här är lite foton från kvällarna

             

Nu får vi ge oss till tåls till nästa höst när Gyllensten kommer farande med husvagnen igen och stannar kanske en hel vecka , Det om något är att se fram emot.

Nu hoppas jag också att jag kan få klartecken gällande pojkvän till Assi , det blir så kul om allt går i lås. Jag är så nöjd med dessa ungar hon fått nu så blir detta lika bra så .....Klart det blir :) Ha det bra i helgen , kram till er alla


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards