Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

Fem dagar kvar av sommaren......

Av AnnKristin - 26 augusti 2012 19:41

Vi har äntligen kommit igång med lite utställningar som ni som läst bloggen haft koll på . Jag bloggade ju i tisdags så det har inte hänt så förtvivlat mycket men lite har hänt iallafall .

Torsdagskväll blev det klubben, Kerstin kom med Blaisan, hon har sitt första löp så  för att Colliepojkarna ska få lugnt får hon vara här en stund. Det går kanonbra  alla välkomnar den "Lilla" tjejen. Jag har tyckt att hon varit lite liten men hon måtte växt till sig hos Kerstin och blivit stora damen.

På lördagmorgon lastade vi in alla fem hundarna i SAABen och drog iväg till Hudiksvall där det införskaffades en husvagn av modell Polar årsmodell -84. Nästa sommar får vi åka runt med doggsen och visa dem världen. Hursom så blir det spännande att pröva Husvagnslivet, det kanske blir en resa sen aldrig mer endera blir det att fara runt varje helg . Inget att sia om nä jag inte har en aning .

Söndagen var det dags igen för utställning  , nerverna promenerade utanpå  som vanligt . Bobban först in och prisbelönades med Excellent och fick även CK , En bruksklasshane fick Excellent och stannade med detta således blev Bobban Bästa hane .

Blaise visades kanonfint av Kerstin , en eloge till Blaise första utställning även hon stannade vid Excellent även Elda och Dezz blev utan CK men Elda placerade sig som etta i unghundsklassen tikar och med all rätt det ska hon nu . Gunilla visar också Elda kanonfint.

Tack mina goaste Gunilla & Kerstin för ni är de ni är .

Lite bilder från de dagar som gått

Tima & Dezz

         

Rosetterna till utställningen hade kommit på avigvägar så de fick göra nya och skicka på ett plan och få de utkörda men de kom !

 

Utställningen idag, det regnade mellanåt men när Hoffarna gick var det uppehåll tror jag , blir så otalbar när jag deltar . Jag är inte stram eller otrevlig bara så fokuserad.

       

Nog är det vackert med lite regnbåge

 

Tack goa ni som läser min blogg , imorgon kommer Gyllensten och förgyller vår vardag med massor av hundprat

Ha de bra

 
 
Ingen bild

Gunilla

26 augusti 2012 20:58

Tack själv bästaste vännen och att du är den du är!!!!
Kramar

AnnKristin

26 augusti 2012 21:03

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar

 
Ingen bild

Kerstin

27 augusti 2012 09:44

Tackar dig också Anki, du är en härlig människa. Å tack för att Blaise får vara hos oss. Är väl tomt här hemma just nu när hon inte är här.Jag är supernöjd med resultatet av våran första utställning.
Som alltid har du lagt till fina bilder.

GRATTIS TILL BOBBANS BIR.

Kram kram

AnnKristin

27 augusti 2012 09:56

Goaste , Blaisan längtar hem till er alla och jag är också supernöjd över resultatet .
Du är också en tokmysig tjej som jag stortrivs med i alla lägen

Kramelikram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards